1 april 2016, Quito Equador

We zijn vandaag met de bus van Bahia naar Quito getrokken. Deze morgen vertrokken om 8:00 uur met de executivo bus, en we kwamen aan rond 18:00 uur.  De bus was 11 $ per persoon, en onderweg hebben we voor 4$ gegeten (Ilse) en 8$ (Stefan, ik kon het niet laten om van alle venters iets te kopen om te proeven). In Quito zijn we met het openbaar vervoer vlot naar ons hotel gegaan (0,25 cents/persoon), bus in een eigen bedding, sneller dan de taxi .

De Reina del Camino bracht ons veilig naar Quito, de hoofdstad van Ecuador
Vlak na het vertrek, de kweekvijvers voor garnalen in de Chone rivier
We hadden ze gemist in Colombia, maar hier staan ze ook, de reuze palmbomen
Zoals een gewone palmboom, maar dan twee keer zo hoog

Gisteren waren we met de fiets onze busticketjes gaan halen, zo een drie kilometer fietsen langs de Chaco rivier tot aan de terminus.
Bij de terugkeer in Bahia zijn we nog het museum van de oudheid in Bahia gaan bezoeken. Het was mooier en groter dan verwacht, met een prachtige collectie voorwerpen van de eerste beschavingen in Ecuador.

Geen idee wie dit is, maar dit soort standbeeldjes zie je overal langs de weg
eerbetoon aan een of andere lokale generaal van de luchtmacht
De Chone rivier, verder weg van de zee maar nog steeds onderhevig aan getijden
Bezoek aan het oudheidkundig museum van Bahia de Caraquez, met onze gids. Het was echter streng verboden om foto’s van de voorwerpen te maken

7 reacties op “1 april 2016, Quito Equador

1. Beste Ilse, ik volg je op de voet en reis voor een stukje mee door die prachtige foto’s die jullie plaatsen. Na deze prachtige ervaring verwacht ik jullie met live-verhalen hier bij ons thuis in de kempen. Maar laat die reis nu nog maar een hele tijd duren…

Warme groeten vanuit België xxx

1. De boot natuurlijk! Veel meer vrijheid om te stoppen of te gaan waar je wil. En meer plaats ook.

2. Goeie middag Ilse & Stefan,
    De lente in Berlijn is hier vandaag echt doorgebroken, nu 18,8°C bij staal blauwe hemel en morgen wordt het zelfs al ietsje zomer : 22°C ….
    Las toevallig dit bericht op de site van de krant ” de Volkskrant” … toch opletten zou ik zeggen … http://www.volkskrant.nl/buitenland/nederlands-zeilpaar-mogelijk-omgekomen-voor-kust-colombia~a4274633/
    Dank voor jullie vele verslagen en foto’s ! zo reizen we een beetje mee …

1. Geen staalblauwe hemel hier maar toch al iets minder regen! Bedankt voor je berichtje! Ik heb het bericht in de volkskrant gelezen en ben nu wel benieuwd wat er daar gebeurd is ! Het is echt raar.We zijn wel voorzichtig want het is vlug gebeurd. Het ergste wat er kan overkomen is “man overboard” want met veel wind en een moeilijke zee kan je die moeilijk terug halen, en dan nog zeker s’nachts niet.Als we s’nachts varen doen we altijd onze “harness” aan waarmee we ons vastklicken aan de boot. Ik mag het niet dromen dat Stefan overboord zou vallen….Mocht je het vervolg lezen van wat er gebeurd is dan hoor ik het graag! We zijn blij dat jullie de blog volgen!
      Liefs en een knuffel
      Ilse

3. Dag Ilse en Stefan,
    Altijd heel nieuwsgierig naar het volgende verhaal lezen Chris en ik jullie blog.
    Ik veronderstel dat jullie de laatste dagen gekonfronteerd werden met de gevolgen van de aardbeving.
    Na een cruise op de Mekong in Cambodja en Vietnam zijn wij op dit moment in Saint Cyprien,waar ik in de lokale krant een reisverslag las van een lokaal koppel dat ook een wereldreis gemaakt heeft op een zeilboot.
    Zij vertelden dat zij in volle oceaan op het nippertje een botsing konden voorkomen met een vlottende ijzeren container. Ik dacht obmiddellijk aan jullie. Hebben jullie een radar die zoiets tijdig opspoort? Want zo’n containers drijven vaak zoals ijsbergen. Ttz voor 6/7 onder water!
    Veel warme groeten en we zien mekaar zeker ergens onderweg!
    Bob

1. Hallo Chris en Bob,
      leuk om te horen dat julle in Vietnam en Cambodja zaten, we hebben er zelf heel mooie herinneringen aan. In guyaquil had ik bij de aanblik van de rivier quayas dezelfde indruk als de Mekong: een drijende plantentuin.
      Wat betreft de containers: die zijn niet op te sporen met radar, want veel te laag op het water. Maar gelukkig zijn er niet veel, veel minder dan het aantal schepen, en we hebben geen schip gezien op onze vijfdaagse overtocht. Laat staan dat we als er een container is, we erop zouden varen. Maar als het zou gebeuren is het erg, maar niet zo erg als het Robert Redford overkomen is in de film All is lost (2013). wij hebben namelijk vooraan in elke romp van de boot een luchtdichte crashruimte, die bij een frontale crash ervoor zorgt dat niet de volledige romp volloopt met water. En hopelijk is het dan een container geladen met belgische bieren.
      En a propos, de radar is momenteel niet functioneel (ik moet dit nog eens nakijken, ik vermoed een slecht contact), maar als/toen hij zou werken/werkte gebruiken we hem enkel om regenbuien te volgen s’nachts, en bij mist. Hij vreet namelijk veel electriciteit, te veel om altijd aan te laten staan.
      Je laatste zinnentje maakt me nieuwsgierig, we kijken er naar uit.